Duskers
Год выпуска: 18 мая 2016
Жанр: Strategy / RPG
Разработчик: Misfits Attic
Издатель: Misfits Attic
Платформа: PC
Версия: 1.02
Тип издания: Лицензия [GOG]
Язык интерфейса: Английский
Язык озвучки: Отсутствует / Не требуется
Таблэтка: Не требуется (DRM-Free)
Системные требования:
*Операционная система: Windows XP / Vista / 7 / 8 / 10
*Процессор: 1.0 Ггц
*Оперативная память: 1 Гб
*Видеокарта: 512 Мб
*Место на жестком диске: 200 Мб
Описание: Duskers - необычный космический survival-рогалик, в котором вы управляете дроном посреди заброшенного, заполненного обломками региона космоса. Для того чтобы суметь выжить, вам предстоит применить навыки логического и стратегического мышления, а также суметь адаптироваться к окружающей вас среде. Действие разворачивается в открытом космосе: геймеры управляют дроном, который должен лавировать между заброшенными кораблями и обломками. Принимая во внимание, что запасы топлива ограничены, необходимо постоянно дозаправляться, пристыковываясь к громадным космическим кораблям, в недрах которых скрываются враждебные формы жизни. Всего доступны три дрона, у каждого из них по три слота для различных модулей, которые добавляют новые особенности вроде возможности незаметно передвигаться, улавливать движение, и так далее.
v1.02:
Fix: Possible cause of players losing saves. After dying, the 'Restart' option (wrong name) was executing old code. Renamed to Reset and used the updated Reset code.
Added: Additional ship slot validation logic added based on a state a player's data had gotten into. We also try to apply it automatically to minimize needing to go to the main main menu to validate/repair.
Added: Hint when ship begins deteriorating that you can commandeer
Fix: Don't allow Drone to continue firing at an enemy in another room when the door is closed between them.
Remove: Message telling player they are out of fuel EXCEPT in weekly challenge. This had a couple issues where it triggered incorrectly - also was the cause of some hang errors after leaving ships
Fix: Don't allow players to dock to an airlock that isn't yet on the schematic.
Fix: When viewing another system, pressing 'T' was draining P-Fuel as if you had actually traveled.
Fix: Cases where patrol bots could shoot/move through closed doors
Fix: Swarms were sometimes visible when entering boarding ship while on SV
Universal Linux build (separate 32 & 64 bit builds)
Added: FS/Windowed toggle to Linux (ALT+ENTER or SHIFT+ALT+ENTER)
Add: -alias-disablectrl command line option to disable the CTRL on the Alias window (interferes with Scandinavian keyboards, which use CTRL to access keys like '$')
Change: Allow mapping of arrow keys (in Unity Launcher)
Fix: Make sure 1st transportable room is clear of large debris and has at least one size that is 3 to make sure player isn't blocked from boarding an outpost.
Added Upgrade Wear & Ship Wear to strategy menu
Updated Semicolon tip text
Help text has been clarified for many commands
Other minor fixes